چرا شوهر از کف دختران می رود؟!
 
چه دوس دارین
معماري روانشناسی طنز تجارت آینده زندگی
 

 

چرا شوهر از کف دختران می رود؟!

وقتي ماجراي ازدواج براي دختران جوان پيش مي آيد فرقي نمي كند كه روش انتخابي سنتي باشد يا مدرن چون ممكن است به ازدواج منتهي بشود يا نشود. جدا از هزاران دليل براي موفقيت آميز نبودن ازدواج، يكي از دلايل شايع حتي در دوران آشنايي اين است كه آقايان جوان به ناگاه از ازدواج پشيمان مي شوند و عقب مي كشند. اينجاست كه سوال پيش مي آيد، آقاي جوان را چه شده و دختر خانم بايد چه كند؟

گاهي خانم هاي جوان آنقدر دلگير مي شوند كه ديگر دوست ندارند به آشنايي مجدد يا ازدواج تن بدهند.اما ماجرا از اين قرار است كه در مورد آقايان- كه به سياره اي متفاوت از سياره از خانم ها تعلق دارند- سو ءبرداشت شده است و از طرف ديگر خانم ها براي آن كه بتوانند عاشق واقعي خود را پيدا كنند، سردرگم شده اند.

به نظر مي رسد خانم ها، ارتباطي دو بعدي با آقايان دارند يعني حسي دوگانه كه تركيبي از عشق و نفرت است. به عبارتي زنان ايده ها و عقايد آقايان را دوست دارند اما از واقعيت موجود در پس پرده رفتار و عقايد آن ها متنفرند! وقتي نامزدشان زنگ مي زند، احساسات داغ او را دوست دارند اما وقتي يادشان مي افتد كه بعد از 3 روز به او زنگ زده (كه البته اين قضيه بسيار شايع است!) احساس نفرت مي كنند. اينجا مسئله اي كه مطرح مي شود اين است كه دختر خانم نمي تواند تصميم بگيرد چه شرايطي را واقعا در وجود آقا دوست دارد و چه خصوصيتي به نظر او نفرت انگيز است.

تفاوت از زمين تا آسمان است

بايد بپذيريم مردان و زنان كاملا با هم متفاوتند. ممكن است آقايان و خانم ها در غذاي مورد علاقه، رنگ دلخواه و مدل لباس نظرات يكساني داشته باشند و حتي به زباني مشترك صحبت كنند اما وقتي پاي ذات و رفتارهاي برگرفته از سرشت مطرح مي شود كاملا با هم متفاوتند. طرز ديدگاه اين 2 جنس نسبت به زندگي و مسئوليت هاي شان متفاوت است در نتيجه ارتباطات و تفكرات شان هم با هم فرق مي كند. به اين نكته مهم خوب توجه كنيد كه «زنان و مردان هيچ كدام بر ديگري برتري ندارند بلكه فقط با يكديگر فرق دارند.»

درست همين قضيه ريشه وجود عشق و نفرت همزمان در روابط آن هاست. معمولا ما انسان ها همانطور باديگران رفتار مي كنيم كه تمايل داريم با خودمان رفتار شود با اين اميد كه آنچه را مي خواهيم از آن ها دريافت كنيم. اكثر خانم ها نيازهاي عميق خود را كه برطرف نشده است بارها و بارها در ذهن مي پرورانند به اين اميد كه مرد روياهاي شان سر برسد و اين نيازها و آرزوها را برآورده كند.وقتي اين اتفاق براي دخترخانم نمي افتد و آرزوها برآورده نمي شود به اين دليل كه حتي اگر يك «آقاي همه چيز تمام» هم سر راه خانم قرار بگيرد باز هم كاستي و نقصي در وجودش به عنوان يك انسان ديده مي شود، آن وقت است كه دختر خانم زمين و زمان را به هم مي ريزد كه چرا به دست آوردن عشق واقعي اين قدر سخت و دست نيافتني است و به تدريج آقا پسر كه اصلا از ماجرا خبر ندارد به دشمني تمام عيار تبديل مي شود.

علل فـرار آقا پسـرها!

از بين هزاران دليل براي فراري دادن آقا پسرها كه خانم ها مرتكب آن مي شوند اين چند دليل در سنجش مركز مشاوره ما (دكتر جان گري) شايع ترين بوده است. توجه كنيد كه شايد بعضي از اين دلايل به نظر شما خانم ها اصلا ناراحت كننده نباشد اما به دليل تفاوت هاي شخصيتي بين خانم ها و آقايان اين موضوعات مي تواند براي آقايان غيرقابل تحمل باشد.

1. دروغ، فراري دهنده بزرگ

عامل شماره يك قطع هر نوع ارتباطي نداشتن صداقت است. در نظر سنجي ها بي اعتمادي به طرف مقابل عامل 50 درصد جدايي ها بوده است اما بسياري از مردم درك نمي كنند كه حتي دروغ هاي كوچك هم به اندازه يك خيانت بزرگ رابطه را به هم مي زند. به خصوص در اوايل آشنايي اگر روي واقعيت سرپوش گذاشته شود هميشه اين شك را ايجاد مي كند كه نكند به طرف مقابل نتوان اعتماد كرد. اگرچه اين موضوع براي خانم ها هم حياتي است اما براي آقايان كه كمي جدي تر به قضايا نگاه مي كنند مرگ آور است. مثلا دروغي كوچك، نگفتن سن و سال درست حتي در حد چند ماه، كمتر گفتن نرخ خريد و ايجاد تصويري نادرست و اغراق آميز حتي از گذشته اگرچه براي خانم ها هم ناراحت كننده است اما براي آقايان غيرقابل تحمل به حساب مي آيد ، چون حس مي كنند به شعورشان توهين شده كفري مي شوند و با تكرار اين روند در نخستين فرصت تصميم مي گيرند بدون توضيح از خير اين رابطه بگذرند.

2. رفتارهاي مسموم

بسياري از زنان نمي دانند كه بايد بگذارند نامزدشان خودش در روند آشنايي پيش برود و به عبارتي براي بودن در كنار همسرش برنامه بريزد چون به اين واقعيت آشنا نيستند كه مردان به صورت دوره اي بايد خلوت خصوصي خود را داشته باشند. بعد از ساعت ها با هم بودن اگر نامزدتان مي خواهد به خلوت خود برود نبايد آن را به هم بزنيد يا بخواهيد دائما آقا پسر جوان در ارتباط دورادور با شما باشد. ما به اين فرآيند يعني نزديك بودن به آقا و بعد كمي فرصت تنها بودن را به او دادن، خاصيت نواركشي مي گوييم. وقتي آقا در اين مرحله است بايد بگذاريد تنها باشد. اين مسئله در مراحل آغازين ارتباط كه معمولا دخترخانم ها دوست دارند بسيار گرم باشد براي آقايان جوان خسته كننده و عذاب آور است و گاهي كاسه صبرشان را لبريز مي كند.

برعكس هم صادق است. اگر بيش از حد خودمان را بي نياز به آقا نشان دهيم و نسبت به محبت ها و ابراز علاقه او خودمان را عادي جلوه دهيم راه را براي گريز او باز گذاشته ايم.

3. درك نكردن متقابل

و باز هم از هر 3 نفر شركت كننده در سنجش يك نفر معتقد بود، بي احترامي و حساس نبودن نسبت به طرف مقابل هم از عوامل پايان دهنده ارتباط است. در اكثر موارد خانم ها شاكي هستند كه آقا به نيازها، درد دل ها و علائق آن ها توجه كافي نشان نمي دهند و بسياري از مسائلي را كه براي آن ها مهم است فراموش مي كند. خانم ها بايد توجه كنند نيازهاي اساسي آقايان و خانم ها كاملا متفاوت است و آنچه براي زنان نيازي اساسي است براي آقايان در رده هاي پايين تر اولويت است. آقايان به پذيرش، تحسين و تشويق نياز دارند و خانم ها به درك، احترام و تاييد اهميت مي دهند. به همين دليل بي احترامي به خواست ها يا حساس نبودن به خواست هاي شان ناراحت كننده است و اگر دائم از اين موضوع شاكي باشند رابطه به هم مي ريزد مگر اين كه تفاوت نيازها را بشناسند و از راهش وارد شوند.



درباره وبلاگ

به وبلاگه خودتون خوش آمدین
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان چه دوس دارین و آدرس amrican.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 64
بازدید ماه : 1698
بازدید کل : 50914
تعداد مطالب : 160
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 2



>